środa, 20 stycznia 2016

aplikacja FatSecret

Hej, korzystając z przerwy w pracy, przeglądałam ciekawe aplikacje na telefon, i jedną z nich jest FatSecret, jak przejrzałam jej opis oraz opinie uznałam, że sprawdzę czy faktycznie jest taka super ;)

Jest to aplikacja mobilna na smartfona, w której możemy zapisać wszystkie posiłki które spożyliśmy danego dnia, podając ich konkretną wagę, lub ilość. Aplikacja automatycznie wygeneruje nam ich kaloryczność.

Może zacznę od początku, instalując aplikacje na swoim telefonie, zostajemy zapytani jaki jest nasz cel, tzn. czy chcemy przybrać na wadze, utrzymać aktualną, czy schudnąć. Ja wybrałam spadek wagi. Następne pytania to ile chcemy schudnąć, jaki jest nasz wzrost i aktualna waga oraz jaka jest nasza płeć. Dzięki tym informacją aplikacja ustala nam jakie jest nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne.





Główne menu pokazuje nam ilość kalorii które powinniśmy spożyć, oraz ilość już spożytych, mamy widoczny licznik kalorii, oraz naszą aktualną wagę, którą każdego dnia możemy uzupełniać, żeby widzieć swoje postępy.

W jaki sposób obliczane są spalone oraz spożyte kalorie? Klikając na "dodaj żywność" lub "dodaj ćwiczenia", wystarczy przejść i wpisać co jedliśmy danego dnia a także podać wagę posiłków- istnieje możliwość podania co do grama!!!. Ciekawostką jest to, że możemy znaleźć produkt konkretnej marki. Każdy posiłek mamy wyszczególniony. Bardzo fajny jest diagram, który pokazuje nam ilość spożytych węglowodanów, tłuszczów oraz białka.




Przy wcześniej wybranych ćwiczeniach możemy zaznaczyć czas w którym je wykonywaliśmy, w wyniku otrzymamy ilość kalorii spalonych. Niestety nie ma dużego wyboru ćwiczeń w bazie. Dodatkową rzeczą która zwróciła moją uwagę, i o której nigdy bym nie pomyślała jest sen oraz odpoczynek w trakcie których nasz organizm pracuje, i spala kalorie.


W menu znajdziemy wiele różnych opcji m.in. przepisy, kalendarz diety, kontroler wagi, dziennik ćwiczeń oraz żywności, do aplikacji możemy również logować się przez komputer ;) Według mnie jedynym minusem jest to, że musimy mieć dostęp do internetu gdy chcemy z niej skorzystać. Ale ogólnie aplikacja, zyskuje coraz większą popularność, i jest bardzo łatwa w użyciu. Myślę, że jest to jedna z lepszych aplikacji darmowych, mamy w niej wszystko czego potrzeba. Bynajmniej dla mnie :) Nie każdemu się chcę siedzieć na tyłku, i pisać na kartce co zjadł, ćwiczył i liczyć kalorie.

Po upływie miesiąca zrobię podsumowanie aplikacji :) Na dzień dzisiejszy jestem z niej bardzo zadowolona i mam nadzieję, że zagości w moim telefonie na długo :))


2 komentarze:

  1. Również ją mam i polecam!
    Fajnym rozwiązaniem jest możliwość zeskanowania kodu produktu- ułatwia wpisywanie produktów!

    Zapraszam na nowy post. ↓↓↓
    http://tuczarniamotyli.blogspot.com/2016/01/przytuli-pocieszy-obdarzy-mioscia.html


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz :D Fajnie się dowiedzieć, że jest też taka opcja :)

      Usuń